Mon(t) Ventoux

16 januari 2010

Trainingsschema

Eind december / begin januari was ik begonnen met het opstellen van een trainigsschema. Zoals te doen gebruikelijk, vul ik dan eerst de "big events" in. Voor de dit jaar is dat vrij makkelijk: in mei wil ik naar de Ventoux om een tweede poging te doen om Galerièn te worden. Dat is het hoofddoel.

In eerste instantie had ik in januari, februari en begin maart nog een aantal MTB ritten gepland staan. Helaas is door het winterweer de Holterberg Classic voor het tweede achtereenvolgende jaar afgelast. Mijn uitwijk mogelijkheid, de Wilgenweard Wintermarathon in Lemelerveld, is om dezelfde reden uitgesteld naar 28 februari, maar doordat ik door Fiets ben uitgenodigd voor een week Lezerstest in Toscane kan dat helaas geen doorgang vinden. Om dezelfde reden laat ik ook de 8 van Oost Brabant op 7 maart ook schieten. Jammer, want met een monsterlijke afstand van 120km MTB spreekt dat toch echt wel tot de verbeelding.

Wat ga ik dan wel doen? Allereerst natuurlijk de eerste week van maart naar Toscane voor de Lezerstest van Fiets. Dat markeert voor mij dan gelijk het begin van mijn wegseizoen. Verder heb ik in de aanloop naar de Ventoux toe nog een paar grote jongens gepland: half maart de Joop Zoetemelk Classic (150km), begin april de Ronde van Vlaanderen (260km) en half april de Amstel Gold Race (250km).

Denk nou niet dat ik die als "trainingsritjes" beschouw. Ik heb "De Ronde" vorig jaar gereden en uit eigen ervaring kan ik nu zeggen: "da's geen kattepis!" "De Joop" en "de Amstel" heb ik in 2008 voor de wielen gehad en zeker zo vroeg in het seizoen zijn dat ook nog best heel behoorlijke afstanden.

Het moge duidelijk zijn dat ik er onwijs veel zin in heb. De unieke kans om zo vroeg in het voorjaar de zon al op te gaan zoeken voor een trainigskamp geeft me bijna het gevoel een prof te zijn. Vervolgens twee GROTE klassiekers en dan richting Ventoux... Kortom, laat 2010 maar komen !!!

Geen opmerkingen: