Mon(t) Ventoux

6 december 2009

Pruthappen (RG 7)

De weerprofeten hebben voor vanmiddag niet veel goeds in petto, terwijl de voorspelling voor vanochtend juist "droog" luidt. Ik spring dus om kwart voor negen op de fiets; ik heb geen zin om na te denken over waar ik vandaag weer eens naar toe zal rijden, dus het wordt..... een rondje Gooimeer. Ik had nog een afspraak met mezelf om dat lusje over de hei bij Oud Naarden op de kaart te zetten.

Langs de Kemphaan rij ik richting Cirkelbos. Hier vind ik weer een paar nieuwe paadjes; mijn keuze begint aardig uitgebreid te worden in deze hoek van de Almeerse polder. Het verschil met de andere paadjes door het Cirkelbos is niet bijster groot, trouwens: ook hier is het drijfdrek en de klonten bagger vliegen achter me metershoog de lucht in.

Als ik op de Gooimeerdijk richting Stichtse Brug fiets, komt er een vent naast me fietsen die informeert waar mijn reis naartoe gaat. Ik vertel hem van mijn plannen; hij vertelt vervolgens dat hij naar Voorthuizen rijdt om daar de St. Nicolaastocht te gaan rijden. Ik vind hem stoer: op de MTB 40km. naar Voorthuizen, toertochtje doen en dan weer 40km. terugfietsen. Ik ga over twee weken ook naar Voorthuizen voor een toertocht, maar dan wel met de auto...

De Stichtse Brug over, en langs de Huizer haven. Na de haven schiet ik een overhard paadje op dat ik één van de vorige keren gezien meende te hebben: dat scheelt weer een kilometer saai fietspad. Daarna gaat het als van ouds lekker over de bospaadjes over de Naarder Eng. Het lusje over de hei is zwaar. De naamgever van dit lapje hei heeft een vooruitziende blik gehad. Het heet hier de "Limitische Heide" en in het mulle natte zand is dat ook precies wat ik op mijn hartslagmeter zie gebeuren...

Aan de Almeerse kant van Hollandse Brug doe ik nog een stukje strandrace over het Zilverstrand en schiet vervolgens het Kromslootpark in. Het laatste stuk vanuit het Kromslootpark rij ik verhard en met de wind in de rug op mijn gemak naar huis.
Het zal wel een vreemd soort toeval zijn, maar ook vandaag heeft de GPS-logger het halverwege de rit opgegeven. Ik zie alweer een goede reden om het lusje over de "Limitische Heide" binnenkort nog een keer te rijden; het is er leuk genoeg voor...
Eigen conditie:ok
Track conditie:drassig
Weer:bewolkt, wind:ZZW5
Resultaten:52,3km / 02:19:08u / 2303kCal

Geen opmerkingen: