Mon(t) Ventoux

3 december 2009

Nijkerk in het donker

Ik zit al omkwart over zeven op de fiets en dan is het nog pikkedonker. Gelukkig heb ik zowel voor als achter goede verlichting, maar ik blijf vandaag wel op het asfalt. Nog voordat ik een kilometer van huis ben, begint het te regenen. Snel een regenjasje aan.

Tot bijna aan de Stichtse Brug lukt het me om redelijk beschut te rijden, maar vanaf daar gaat het langs de dijk en dus helemaal kaal. Het lukt me met de wind recht in m'n gezicht (en een hartslag van rond de 170bpm) net niet om boven de 20km/u te blijven, dus het KNMI mag spreken van een "straffe bries". 's Zomers (met minder wind en op de racefiets) haal ik hier met gemak de 30km/u, maar nu is dit echt loodzwaar; er lijkt geen eind te komen aan die K%$@*-dijk...

Bij de brug over het Nijkerkernauw sla ik linksaf, terug richting Almere. Nu heb ik de wind pal achter en de snelheid loopt dus makkelijk op richting 40km/u. Dit kan ik een hele tijd volhouden! Vlak voordat ik bij Almere terug ben, piept de zon nog heel even onder de wolken door. Prachtig! dit momentje pakken ze me niet meer af...
Eigen conditie:spierpijn, maar verder wel oké
Track conditie:hard (asfalt, hè)
Weer:bewolkt, wind:ZZW5
Resultaten:50.4km / 01:58:54u / 1907kCal

Geen opmerkingen: