Mon(t) Ventoux

14 december 2009

Kkkkkkoud !!!

De bosrosser staat bij Frank voor z'n eerste service-beurtje en een langere zadelpen en ik heb vandaag geen zin om naar de sportschool te gaan. Trouwens de sportschool gaat "pas" om 6 uur open en ik zit al om kwart voor 6 op de fiets. De racefiets dus. Gisteren heb ik daar m'n SPD pedalen opgeschroefd zodat ik in ieder geval mijn MTB schoenen met dikke sokken aan kan. In mijn raceschoenen passen alleen maar heel dunne sokjes en dat is nu echt niet genoeg.

Een lang rondje gaat het vandaag sowieso niet worden. Daar is het te koud voor. Ik rij langs de Hoge Vaart naar de IJselmeerdijk en vervolgens langs de dijk richting Hollandse Brug. Dat het koud is, neemt niet weg dat ik volop zit te genieten. Het is donker en boven me strekt zich een prachtig heldere sterrenhemel uit. Het is droog en van de wind (NW2) heb ik ook geen last.

Bij de jachthaven moet ik echt even stoppen. Dat mijn voeten door-en-door koud en inmiddels gevoelloos zijn, daar ben ik aan gewend, maar nu zijn er andere "uitstekende delen" die bevriezingsverschijnselen beginnen te vertonen. En zo ver steekt het echt niet meer uit met deze vrieskou. Nu zou zo'n telefoonsokje ZO handig zijn...

Door het Kromslootpark fiets ik snel naar huis en spring onder de warme douche. Aan de gemiddelde snelheid (27,8km/h) is wel te zien dat ik op de racefiets weg ben geweest i.p.v. op de MTB.
Eigen conditie:goed
Track conditie:hard en droog (asfalt)
Weer:droog, koud (-4°C), wind:NW2
Resultaten:33,8km / 01:12:56u / 1120kCal

Geen opmerkingen: