Mon(t) Ventoux

8 november 2009

Uitfietsen (OVP 1)

Na de toertocht in Nunspeet van gisteren de bike nog maar eens goed onderhanden genomen: alles schoongemaakt, ketting eraf en gepoetst, rem- en derailleurkabels nog eens strak gezet en het achterpat rechtgebogen. En dan nu op pad!

Ik schiet achter de manege het bos in, de onverharde voetpaden op. Het is zondagochtend en nog vroeg, dus het is nog erg rustig. Het stellen en poetsen lijkt enigszins effect gehad te hebben, want ik kan redelijk doortrappen zonder al teveel problemen.

Op de mountainbikeroute rij ik (expres voorzichtig!) nog even over "het heuveltje", maar deze keer zijn er gelukkig nergens barricades opgeworpen. Ik ros verder over de MTB route en daarna langs de Oostvaardersplassen (OVP) en door het Fluitbos. Hier voel ik mijn ketting weer een paar keer doorratelen over de tandwielen, dus ik ben blij dat ik bijna bij de dijk ben. Vanaf hier fiets ik rustig en grotendeels verhard terug richting huis. Het was tenslotte de bedoeling om uit te fietsen, en niet om nieuwe snelheidsrecords te vestigen...
Eigen conditie:
vermoeid / verzuurd
Track conditie:
droog
Weer:
licht bewolkt
Resultaten:
26,5km / 01:10:55u / 1070kCal

Geen opmerkingen: