Mon(t) Ventoux

10 november 2009

De polder uit (RG1)

Tot nu toe ben ik steeds in de polder gebleven als ik o de MTB op pad ging, maar nu wil ik wel eens wat anders: ik ga vandaag voor een Rondje Gooimeer (RG), voor het eerst dit jaar.

Ik kies ervoor om het eerste deel vooral op de weg te blijven om eerst even af te tasten hoe het versnellingsapparaat nu functioneert. Het eerste stuk gaat het boven verwachting goed. Zo goed zelfs dat ik in het Cirkelbos toch de onverharde paden opduik. Dit stuk rij ik voor het eerst, maar het is zo leuk dat ik hier zeker vaker terug ga komen!

Daarna de Stichtse brug over en langs de haven van Huizen het bos tussen Huizen en Naarden in. Het is intussen opgehouden met zachtjes regenen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik blijf op het fietspad, maar zie hier wel heel veel slingerpaadjes die volgende keer nodig verkend moeten worden...

Langs Oud Valkeveen schiet ik het bos uit en rij onder de A1 door richting Naarden. Van een eerdere keer dat ik hier met de Club geweest ben, herinner ik mij dat er een paadje over de verstingwallen slingert en het lukt me ook nog om dat paadje te vinden. Hier en daar moet ik een voetje aan de grond zetten, omdat vol kracht zetten op bijvoorbeeld een steil stukje nog steeds niet gaat, maar het is minder erg dan in Nunspeet en niet zo erg dat het mijn plezier vergalt.

Vanuit Naarden gaat het vervolgens via het Naarder Bos over de Hollandse brug terug de polder in. Daar ros ik nog grotendeels onverhard het kromslootpark door. Na precies 2 uur sta ik weer thuis.
Eigen conditie:prima
Track conditie:nat
Weer:regen
Resultaten:48,8km / 02:00:05u / 1865kCal

Geen opmerkingen: