Mon(t) Ventoux

21 november 2009

MTB woordenboek (RG 5)

Vandaag nog maar eens m'n nieuwe Jab de sporen geven, dacht ik toen ik vanochtend opstond. Omdat ik het "Rondje Gooimeer" de laatste weken als standaard trainingsrit gebruik, ben ik eigenlijk steeds op zoek naar een beetje variatie op hetzelfde thema. Vandaar dat ik me vanochtend opeens op een volledig aan gort gereden pad bevond waar bosbouwmachines diepe sporen en "wasbordjes" getrokken hadden. Dat maakt het zwaar, maar niet onmogelijk.

De bosbouwers waren echter ook zo vriendelijk geweest om her en der nog wat "debris" achter te laten en aangezien ze dat al een aantal weken geleden gedaan hebben, was een groot deel daarvan al overwoekerd en dus niet direct zichtbaar onder het onkruid. Voorzichtig manoevrerend langs en door de tracktorsporen raakt mijn voorwiel daardoor een stuk boomstam dat ik met geen mogelijkheid had kunnen zien aankomen.

Toen ik gisteravond in het MTB woordenboek de termen endo en face plant las, moest ik daar smakelijk om lachen. Nu ik ze in praktijk bracht en de lokale geologie letterlijk tussen mijn tanden uit kon pulken, was ik erg blij dat ik alleen op pad was en er niemand was om mijn on-elegante manier van afstappen te bewonderen. De schade bleef gelukkig beperkt tot een licht gedeukt ego, dus weer snel op de bike geklommen om de voorgenomen route te vervolgen.

De eerste paar kilometer daarna nog wel wat onzeker op de fiets gezeten, maar er verder gewoon een prachtige rit van gemaakt. Op de hei tussen Huizen en Naarden nog een aardig extra lusje verkend, maar helaas heeft de GPS-logger het halverwege de rit opgegeven. Ik zie een goede reden om dat lusje binnenkort nog een keer te rijden ...
Eigen conditie:
licht vermoeid na de rit van gisteren
Track conditie:
nat na een dag en nacht regen
Weer:
droog en zonnig, 13°C
Resultaten:
50,6km / 02:11:35u / 2061kCal

Geen opmerkingen: