Mon(t) Ventoux

28 november 2009

Platte band en beestenweer

De buienradar laat een gat in de regenzones zien van half 8 tot ongeveer een uur of tien; precies genoeg voor een MTB ritje! Snel m'n ontbijt naar binnen, kleren aan en naar op de fiets. Maar helaas, de praktijk blijkt iets weerbarstiger: als ik in de schuur aankom, staat mijn voorband plat. Ik heb gisteravond de "Smart Sam" band van mijn ouwe MTB getransplanteerd op m'n nieuwe en blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan... Als ik klaar ben met plakken, kan ik toch nog om 8 uur op de fiets springen.

Ik rij door Boswachterij Almere, achter de Kemphaan langs en over de Oude Waterlandseweg naar Almere Haven; daar duik ik het Kromslootpark in. Bij de Hollandse Brug besluit ik vandaag maar eens in de polder te blijven. Dat half uur dat ik verloren heb met band-plakken moet toch ergens gecompenseerd worden...

Over de dijk gaat het het eerste stuk erg lekker en vooral ook erg HARD met de wind pal achter. De maximale snelheid loopt op tot 53km/h op een vlakke weg. Als de dijk naar rechts draait, krijg ik de wind van rechts en de harde regen slaat onaangenaam in mijn rechter oor. Alweer Brrrrrrrr... Dat rechter oor heeft het wel te verduren deze week!

Het is nog lang geen 10 uur en inwendig zit ik te schelden op de buienradar: dit is NIET wat ze me beloofd hadden! Het dunne jasje dat ik aangetrokken heb, is ook niet bestand tegen dit beestenweer en ik ben binnen de kortste keren doorweekt en verkleumd tot op het bot. Mijn lijf is hier trouwens ook niet tegen opgewassen na twee dagen buikloop. Mijn besluit staat vast: vanaf hier de kortste weg naar huis!

Op het laatste stuk langs de Hoge Vaart merk ik dat het band-plakken ook niet goed gegaan is, want ik rij alweer zo goed als plat. Ik ben ZO blij als ik thuis onder de warme douche kan stappen...
Eigen conditie:
gammel
Track conditie:
zeiknat
Weer:
harde regen, wind:ZZW6
Resultaten:
39,1km / 01:39:06u / 1609kCal

Geen opmerkingen: