Mon(t) Ventoux

15 november 2009

Eldelherten (OVP 2)

Na het drama van gisteren heb ik na thuiskomst (eigenwijs al ik ben) NOG een keer alles aan m'n bike uit elkaar geschroeft, schoongemaakt en waar mogelijk afgesteld. De derailleurwieltjes leken mij ook aan vervanging toe:


Als ik zondaochtend om 7 uur op de fiets klim is het nog donker; ik blijf dan ook op de verharde fietspaden. Het vervangen van de derailleurwieltjes lijkt in ieder geval IETS geholpen te hebben, want het continu doorslaan is over.

Ik rij langs de Hoge Vaart naar de Oostvaarderdijk en steek daar vandaan het Jan van den Boschpad op om door de Oostvaadersplassen te rijden. Ik zie in het schemerdonker vlak voor me een edelhert het fietspad overschieten en als ik stop en nog iets verder voor me uitkijk zie ik er nog vier op de dijk staan:

Het heeft zo z'n voordelen om vroeg buiten te zijn.

Mijn eerdere positivisme met betrekking tot het functioneren van mijn bike wordt zodra ik een klein stukje onverhard probeer te rijden, direct en keihard de grond in geboord: echt kracht zetten is nog steeds onmogelijk. De beurse plekken van gisteren zitten er nog, dus ik zoek snel weer de verharde paden op; snel naar huis...
Eigen conditie:
gefrustreerd
Track conditie:
droog
Weer:
droog, half bewolkt
Resultaten:
26,3km / 01:02:23u / 896kCal

Geen opmerkingen: