Mon(t) Ventoux

19 november 2009

De man en zijn fiets

Nadat ik afgelopen zaterdag een dramatisch slechte laatste 10km. van mijn trainingsrit had beleefd in de vorm van een NIET meer schakelende fiets, was ik er echt helemaal klaar mee. Op maandag schiet ik bij Gert Jan het kantoor in om bij hem uit te huilen. Hij stelt direct voor om woensdagmiddag samen langs te gaan bij Frank, zijn eigen LBS, waar hij erg goed over te spreken is. Hij heeft er natuurlijk zelf ook belang bij dat ik een GOEIE fiets koop. Of zoals hij het zelf in zijn mail aan Frank verwoorde: "ik rij alle wintermarathons met Wim, maar moet nu door materiaal wel heel erg veel wachten ;-)".

De Bianci Jab 7400 die Frank voorstelt, zie ik helemaal zitten en aan het einde van de woensdagmiddag ben ik dus de trotse en blije eigenaar van een gloednieuwe MTB!
Als ik 'm donderdagmiddag ga ophalen, krijg ik van Frank nog een massa tips met betrekking tot afstelling en onderhoud. Donderdag avond rij ik rondom huis een paar rondjes om de schijfremmen "in te remmen" en monteer ik allerlei "noodzakelijkheden" zoals een tweede bidonhouder, een koplampje een fietscomputer en het onvermijdelijke zadeltasje.

Hij staat er mooi bij en is er helemaal klaar voor...

Specs:


-:Frame: Triple butted ALU
-:Voorvork: Rock Shox TORA 100mm Poploc Remote Lockout
-:Achterderailleur: Shimano XT
-:Voorderailleur: Shimano SLX
-:Shifters: Shimano SLX
-:Crankset: Fsa GAMMA DRIVE 44/32/22
-:Cassette: Shimano DEORE 11/32
-:Ketting: Kmc X9
-:Remmen: Shimano Disc-Brake BRM575
-:Stuur: FSA XC-180 Flat White
-:Stuurpen: Fsa OS-190LX
-:Zadelpen: Fsa SL-280 - 31.6mm
-:Zadel: fIZIK Gobi
-:Voornaaf Shimano FH-M495L
-:Achternaaf: Shimano HB-M495L
-:Velgen: Mach 1 MX Disc 32h White
-:Banden: Hutchinson Cobra AirLight 26x2.10
Eigen conditie:
euforisch
Track conditie:
n.v.t.
Weer:
weet ik niet meer;
in mijn hoofd scheen de zon
Resultaten:
een nieuwe fiets en een blije man

Geen opmerkingen: